Otroci iz skupine Ribe so v okviru učnega scenarija Mlinček se vrti raziskovali gibanje in njegovo vzročnost skozi izdelavo ter preizkušanje različnih mlinčkov.

V uvodni dejavnosti so si ogledali videoposnetke vodnih mlinskih koles v naravi in spoznali, da njihovo gibanje poganja voda.

Nato so se razdelili v tri skupine. Vsaka skupina je prejela škatlo z materiali in načrt, ki mu je ob podpori odraslega sledila. Prva skupina je izdelala mlinček z žličkami, druga z zamaški, tretja z lončki. Ves čas so skrbeli tudi za varno ravnanje z materiali in orodjem.

Mlinčke so nato odnesli na zunanjo površino, pripravili večje posode z vodo, vrče za nalivanje in manjše lončke za prilivanje. Vsak mlinček so postavili v svojo posodo in jih z navdušenjem preizkušali.

Otroci so med opazovanjem hitro odkrili povezavo med vzrokom in posledico: več vode pomeni hitrejše vrtenje mlinčka. Raziskovanje jih je spodbudilo k nadaljnjemu preizkušanju in primerjanju mlinčkov med seboj.